سه راهی و چند راهی برق چیست؟ چه نکاتی باید در خرید سیم سیار و سراهی برق رعایت شود؟

سه راهی برق یا همان چند راهی برق که اغلب مردم آن را با نام سیم سیار می شناسند، یکی از پر کاربرد ترین تجهیزات الکتریکی است که در دسته ی رابط های برق به عنوان چند خانه ی برق برای تبدیل یک پریز برق به دو یا چند پریز خانه برق محسوب می شود تا امکان دسترسی بهتر و راحت تر را برای کار لوازم الکتریکی آسان تر کند.

در طی روز برای امور روزمره، نیاز مبرم به لوازم برقی و الکتریکی و استفاده از آن ها، یکی از واجبات است. که اگر بخواهیم این امر را برای استفاده ی همزمان از چند دستگاه اعمال کنیم (به طور مثال : استفاده همزمان تلویزیون، اسپیکر خانگی، شارژر موبایل، پرینتر، کامپیوتر و... یا یخچال و فریزر، لباسشویی، دستگاه آبمیوه گیری و...) از این قبیل مصارف ها به صورت هم زمان، نیاز به یک سه راهی و یا چند راهی برق داریم که مانند یک سیم سیار عمل می کند و رابط بین پریز برق و دستگاه برقی به حساب می آید که علاوه بر بیشتر شدن تعداد پریز و خانه های برق می توان فاصله ی بین پریز برق و دستگاه را که دسترسی به آن مشکل و یا فاصله ی آن از پریز برق دور تر است را با سه راهی برق این امر را آسان و قابل دسترس تر برای استفاده مقدور کرد.

چند راهی برق یک وسیله ی بسیار ساده است که برای نصب و استفاده از آن نیاز به مهارت خاصی نیست و توسط همه امکان پذیر است.

 

سه راهی برق

 

ویژگی های سه راهی سیم سیار و چند راهی برق چیست؟

1_ امکان استفاده ی همزمان دو یا چند وسیله ی برقی در یک محیط و افزایش انشعاب پریز برق

2_ رفع مشکل کوتاهی کابل برق دستگاه های الکتریکی و دسترسی آسان تر آن ها جهت اتصال به برق

3_ امکان استفاده از خانه های چند راهی برق به عنوان تبدیل و کنار رفتن تبدیل دوشاخه برق جهت کمتر شدن هزینه ها و ایمنی بیشتر (در مدل های چند راهی تبدیل دار)

4_ امکان استفاده از پورت یو اس بی و برق 12 ولت (در مدل های یو اس بی دار)

5_ محافظت لوازم برق در برابر نوسانات ناگهانی جریان برق (این قابلیت برای محافظ ولتاژ برق به عنوان یک رابط و چند راهی برق است)

 

تفاوت بین سیم سیار و رابط برق و انواع سه راهی و چند راهی برق

به لحاظ تفاوت کارایی سه راهی های برق، همگی یک عمل را انجام می دهند. اما به طور کلی در شکل ظاهری، تعداد پریز های برق و خانه های آن، نوع ساده و ارت دار بودن سه راهی ها، متراژ کابل، سیم دار یا بی سیم بودن چند راهی برق، داشتن کلید و یا فاقد کلید بودن آن ها جهت خاموش و روشن کردن، علاوه بر پریز برق داشتن تبدیل یا پورت یو اس بی و... می باشد که چند راهی های برق را از هم تفکیک می کند.

 

انواع سه راهی برق و سیم سیار

قیمت سه  راهی و چند راهی برق

بهترین برند برای خرید چند راهی برق

 

چند راهی برق پنج خانه

 

سه راهی ها در انواع و اقسام مختلفی طراحی و ساخته می شوند که همگی آن ها یک کارایی را دارند و برای استفاده در مصارف برقی و الکتریکی به کار برده می شوند.

در اینجا قصد داریم با معرفی انواع سه راهی برق شما را در امر خرید راهنمایی کنیم تا انتخاب درستی را متناسب با نیاز خود داشته باشید.

سه راهی برق بدون سیم

این نوع سه راهی ساده ترین نوع سه راهی برق است که جهت افزایش انشعاب پریز برق و قابلیت اتصال سریع و مداوم وسایل برقی را فراهم می کند. این سراهی برق فاقد سیم و کابل است و به صورت مستقیم به پریز متصل می شود. سه راهی بدون سیم در مدل های کلید دار و بدون کلید، محافظ ولتاژ دار، تایمر دار تولید شده و در دسترس قرار دارند.

 

سه راهی کپل بی سیم

 

سه راهی برق سیم دار

این نوع سراهی ها نیز به صورت ساده هستند با این تفاوت که کابل برق بر روی آن ها سوار است و توسط دوشاخه ی مجزا به پریز برق متصل می شوند و در مدل های سه خانه، چهار خانه، پنج خانه و بیشتر تولید می شوند و در شکل ظاهری مربع یا مستطیل، کلید دار و بدون کلید، محافظ ولتاژ دار و مخصوصاً در طول و متراژ کابل برق با هم تفاوت دارند و باعث ایجاد تنوع و تناسب در رفع نیاز می شوند.

 

سه راهی برق سیم دار

 

سه راهی برق USB دار

با استفاده از سراهی USB دار دیگر نیازی به آداپتور شارژر یا تبدیل دوشاخه نیست. همچنین در این نوع سه راهی ها امکان دسترسی به برق 12 ولت و پورت USB یو اس بی فراهم است، تفاوت این چند راهی ها نیز مانند سایر سه راهی ها در متراژ کابل، محافظ ولتاژ برق و شکل ظاهریشان است.

 

 

سه راهی USB دار

 

سه راهی برق صنعتی (سه راهی کرال صنعتی)

این مدل سه راهی ها جهت مصارف صنعتی و استفاده از دستگاه های پر قدرت و ابزار صنعتی مثل دریل، دستگاه جوش، سنگ فرز و... است. جنس این سراهی صنعتی از پلاستیک فشرده و مقاوم می باشد و در پوش مخصوص و مجزا برای هر پریز جهت ایمنی بیشتر دارد.

 

سه راهی برق صنعتی مدل کرال

 

سه راهی برق جمع شو (رو رو سیار برق)

برای کار به صورت موقت و یا کارگاهی نیاز به یک سراهی برق جمع شو داریم که در شرایط و محیط های کاری خاص هر میزان طول کابل برای دسترسی به جریان برق محیا باشد. این چند راهی برق جمع شو که به سیم سیار نیز معروف است، این امر را فراهم می سازد و با استفاده از آن می توان چند وسیله ی برقی را به صورت همزمان استفاده کرد (برای مثال برش کاری و یا دریل کاری در نمای ساختمان و کار روی داربست)

 

سه راهی برق جمع شو مدل رورو

 

چند راهی برق محافظ دار (محافظ ولتاژ برق چند خانه)

یکی دیگر از پر کاربرد ترین و پر مصرف ترین رابط های برق، چند راهی محافظ دار است که علاوه بر داشتن ویژگی های سایر سه راهی های برق، دارای محافظ ولتاژ برق جهت محافظت و جلوگیری از خرابی لوازم برقی در برابر نوسانات برق می شوند.

 

سه راهی برق محافظ دار

 

ضمناً توجه داشته باشید که سه راهی برق افزایش دهنده انشعاب و طول کابل می باشد و کارایی آن با محافظ ولتاژ برق تفاوت دارد.

برای مشاهده و خرید انواع سه راهی برق در مدل های متفاوت و برند های مختلف، متناسب با نیاز خود می توانید به سایت برق ویژن مراجعه کرد.

 

پایان خرید شما ، آغاز خدمت و تعهد ماست.

                                                                       

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد