آنتن تلویزیون چیست؟ نکاتی که برای تهیه و خرید آنتن تلویزیون باید بدانیم

آنتن تلویزیون یک وسیله ی بسیار ضروری برای گیرندگی کانال های تلویزیون و دیجیتال در منازل و ساختمان ها محسوب می شود و نیاز مبرم مردم به این وسیله مستلزم یک سری راهنمایی و آشنایی ها دارد که ما قصد داریم این موضوع را در سایت برق ویژن مطرح کنیم.

در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی و معرفی انواع آنتن تلویزیون بپردازیم تا شما برای خرید آنتن تلویزیون یک انتخاب مناسب و ایده آل داشته باشید و در تهیه آنتن تلویزیون آسوده خاطر شوید.

 

 

آنتن تلویزیون چیست؟

قبل از اینکه به آشنایی با انواع آنتن تلویزیون بپردازیم و در مورد این دسته از محصولات اطلاعاتی به شما بدهیم، نیاز است تا در رابطه با کاربرد و نقش آنتن های تلویزیون اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. آنتن ها قسمت مهمی از سیستم ارتباطی و گیرندگی به حساب می آیند. به وسیله ی آنتن تلویزیون می توان دو سیستم الکتریکی را به یکدیگر متصل و آن ها را به هم ارتباط داد و از این طریق می توان طریقه ی یافتن مشخصات سیستم ها را تکمیل کرد.

آنتن ها برای پیدا کردن سیگنال در انواع مختلف و مدل های متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند که هر کدام از این مدل های متفاوت دارای ویژگی و مشخصات خاصی هستند که ما را در امر گیرندگی هر چه بیشتر و بهتر سیگنال و کانال یاری می کنند. پس لازم است برای تهیه و خرید آنتن تلویزیون مرتبط با نیاز خود برای رفع نیاز و گیرندگی بهتر از طریق تلویزیون اطلاعاتی در این مورد کسب کرده تا اقدام برای خرید آنتن تلویزیون آسان تر و سریع تر صورت گیرد.

تلویزیون و گیرنده نیاز به دریافت سیگنال و امواجی برای نمایش دارند که این امر توسط آنتن تلویزیون مقدور می باشد. آنتن ها نقش بسزایی در برقراری کیفیت و شفافیت تصویر از طریق تلویزیون دارند. امواج و سیگنالی که از طریق آنتن تلویزیون در قالب تصویر، صدا و نور دریافت می شود، همواره و همیشه در اطراف ما در حال حرکت هستند.

از همان جایی که تلویزیون ها به تنهایی قادر به دریافت این امواج نیستند، در این شرایط نیاز است تا از انواع آنتن تلویزیون استفاده شود. بهره گیری از انواع آنتن، کابل آنتن، منبع تغذیه و فیش آنتن مخصوص به همراه همدیگر نیاز و کمک شایانی به تکامل این فرآیند، یعنی دریافت امواج، پخش و به اجرا در آوردن صدا و تصویر می کند تا مخاطب به راحتی تصویر را با وضوح بالاتر مشاهده و صدا را با کیفیت بهتر بشنود.

 

 

 

انواع آنتن تلویزیون

بعد از اینکه به بررسی کاربرد آنتن و کارایی آن پرداختیم، اکنون قصد داریم در ادامه به معرفی انواع آنتن تلویزیون و ویژگی و مشخصات هر یک از انواع آنتن تلویزیون بپردازیم تا برای تهیه و خرید انواع آنتن تلویزیون موجود در بازار انتخابی درست و راحت تر داشته باشید.

چند مورد از مهم ترین انواع آنتن تلویزیون موجود برای خرید و تهیه را به شما معرفی خواهیم کرد که ویژگی و مشخصات آن نیز در این مقاله از سایت برق ویژن گنجانده شده و در دسترس عموم جهت مطالعه قرار دارد.

 

 

انواع آنتن تلویزیون

 

آنتن رومیزی

آنتن رومیزی یکی از چندین نوع آنتن های تلویزیون موجود در بازار برای استفاده ی خانگی با قابلیت نصب و راه اندازی آسان برای استفاده در داخل منزل و ساختمان است.

ساخت و تولید آنتن رومیزی تلویزیون به گونه ای طراحی شده که دیگر نیاز به استفاده از چندین متر کابل آنتن مجزا، نصب بر روی پشت بام نیست و همچنین تنظیم و راه اندازی آن به آسانی امکان پذیر است. آنتن رومیزی نصب پیچیده ای ندارد و در متراژ کابل های مختلف برای خرید و تهیه در دسترس قرار دارد. آنتن رومیزی تلویزیون معمولا در ساختمان های بلند یا آپارتمان هایی که تعداد واحد های بالایی دارند مورد استفاده قرار می گیرد. برای استفاده آن در نزدیکی تلویزیون با ویژگی های ذکر شده پیشنهاد ما به شما آنتن رومیزی فروزش مدل گلگسی با متراژ کابل 3 و 10 متری (بسته به نیاز شما) است.

این آنتن رومیزی گلگسی برند فروزش دارای منبع تغذیه داخلی یا همان بوستر برقی که وظیفه ی تقویت کیفیت صدا و تصویر، گیرندگی و ارتباط بهتر را بر عهده دارد.

 

 

آنتن رومیزی گلگسی برند فروزش

 

آنتن هوایی

این نوع آنتن از اولین نسل آنتن ها هستند، با این حال هنوز هم کارایی و طرفداران خود را دارند. البته به مرور زمان تکنولوژی ساخت این آنتن ها عوض شد و شکل ظاهری آن ها نیز به صورت سایز و تعداد شاخک ها برای نصب، جابجایی و حمل آسان تر تغییر یافت.

 

 

آنتن هوایی شاخک دار

 

آنتن ثابت هوایی مدل برقی

آنتن هوایی یکی دیگر از انواع آنتن ها است که دارای یک منبع تغذیه برقی می باشد و بیشتر در مکان هایی که نیاز به سیگنال قوی باشد، مورد استفاده قرار می گیرد.

نصب آنتن هوایی برقی دشوار نیست و در فضای آزاد قابل نصب و تنظیم است. برای گیرندگی بهتر و با کیفیت تر، پیشنهاد ما برای شما آنتن برقی فروزش مدل کروز می باشد که از قیمت مقرون بصرفه و کیفیت بالایی برای دریافت سیگنال و گیرندگی عالی صدا و وضوح تصویر بالا برخوردار است.

آنتن برقی ثابت فروزش مدل کروز

 

آنتن هوایی گردان

آنتن هوایی گردان یکی دیگر از انواع آنتن تلویزیون است که با منبع تغذیه برقی کار می کند و آن را با نام آنتن هوایی چرخان نیز می شناسند. آنتن هوایی گردان هم از ویژگی های آنتن هوایی ثابت برقی برخوردار است با این تفاوت که ویژگی خاص و اضافه ی این آنتن، تنظیم اتوماتیک و چرخش در جهت های مختلف را دارد و علاوه بر تنظیم دستی آن، می توان با استفاده از دکمه ی تعبیه شده بر روی منبع تغذیه طراحی شده که داخل منزل یا ساختمان در کنار تلویزیون قرار می گیرد و به پریز یا محافظ برق تلویزیون متصل می شود، می توان آنتن را در پشت بام با یکبار فشردن و نگه داشتن دکمه ی منبع تغذیه به چرخش به صورت 360 درجه ( موافق جهت عقربه ی ساعت) به حرکت در آورد و با رها کردن و فشردن مجدد دکمه ی منبع تغذیه آنتن به حالت چرخش خلاف عقربه ی ساعت برای تنظیم آنتن در می آید.

آنتن هوایی گردان برند فروزش علاوه بر ویژگی های ذکر شده که در همه ی آنتن های گردان وجود دارد، دارای شاخک های متحرک جهت گیرندگی قوی تر به شما این امکان را می دهد تا در محیط هایی که سیگنال ضعیف وجود دارد نیز آنتن دهی خوبی را تجربه کنید. برای مثال روستاها یا شهرستان هایی که در آن گیرندگی سیگنال آنتن به سختی امکان پذیر است.

آنتن هوایی گردان فروزش

 

ما به طور خلاصه سعی کردیم انواع آنتن تلویزیون را به شما معرفی کرده و نحوه ی نصب و راه اندازی آن ها را برای شما بیان کنیم.

می توانید برای تهیه و خرید انواع آنتن تلویزیون مطابق نیاز خود به سایت برق ویژن مراجعه کرده و انواع آنتن تلویزیون را مشاهده و خریداری نمائید.

 

*پایان خرید شما ، آغاز خدمت و تعهد ماست.*

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد