لامپ مناسب برای منزل و ساختمان چیست؟ چه نوع لامپی بخریم؟

در این مقاله قصد داریم لامپ مناسب برای منزل و ساختمان را معرفی کنیم و به بررسی انواع لامپ و آشنایی با انواع لامپ ال ای دی برای خرید بپردازیم، تا با آسودگی خاطر در امر تهیه و خرید محصولات روشنایی با کیفیت و قیمت مناسب و گارانتی تعویض جهت آسودگی خاطر و اطمینان خاطر بودن از استاندارد های مطابق با روز دنیا شما را یاری دهیم.

 

 

سوالی که برای عموم افراد پیش می آید این است که برای روشنایی منازل چه انتخاب و گزینه ای مناسب است؟ چرا که این امر از اهمیت بالایی برخوردار است. روشنایی مناسب توسط لامپ برای خانه و ساختمان علاوه بر این که احساس آرامش و آسودگی خاطر را برای شما به ارمغان می آورد، می تواند باعث افزایش شادابی و نیز کاهش خستگی شما شود.

نکته ی حائز اهمیت دیگر این است که کاهش هزینه های مربوط به مصرف انرژی برق، خرید و تعویض زود هنگام ملزومات روشنایی کاهش پیدا کرده و این مسائل مهمی است که نتیجه ی هوشمندانه در انتخاب لامپ با مصرف کم حاصل می شود.

 

 

از روی دیگر، انتخاب لامپ، رنگ نور، توان مصرفی و شدت نوری آن رابطه ی مستقیمی با سبک دکوراسیون منازل و دفاتر کار یا ساختمان شما را دارد. قبل از انتخاب و خرید لامپ روشنایی باید فاکتور های اصلی و مهم را مد نظر داشته باشید. توان، میزان روشنایی و نور، ولتاژ و ابعاد لامپ باید با محیط مد نظر شما سازگاری و تناسب داشته باشد. در ادامه به عوامل مختلف جهت تهیه و خرید لامپ مناسب برای منزل و ساختمان را بررسی خواهیم کرد. با مطالعه ی این مقاله، راهنمای مناسبی جهت خرید لامپ در اختیار دارید که با استفاده از این مطالب مفید می توانید محصول مناسبی را برای محیط مورد نظر خود خریداری کنید. با مقاله ی راهنمای خرید لامپ مناسب برای منازل و ساختمان برق ویژن همراه باشید.

 

 

نور مناسب برای اتاق ها و سایر محیط ساختمان

نور انواع مختلفی دارد که هر کدام در یک محیط کاربرد خاص خود را دارد و این موضوع به چند نوع مختلف تقسیم و قابل تولید است.

نور محیطی یا نور عمومی : نور به صورت کلی که یک محیط یا فضای اتاقی را روشن می کند و منبع نور آن به صورت طبیعی و یکنواخت باشد، نور عمومی یا نور محیطی محسوب میشود. ساطع کردن نور به طور کلی و روشنایی بخشیدن به کل اتاق یا یک فضا، وظیفه ی این نوع نور است. برای مثال لوستر، لامپ حبابی یا لامپ استوانه ای که در مجموع نور عمومی تولید کند.

 

نور نقطه ای یا نور تاکیدی : نوری که یک نقطه ی خاص یا مجموعه ای را روشن کرده و باعث برجسته نشان دادن و ایجاد جلب توجه برای نمایی از اجسام یا یک فضا شود، نور تاکیدی یا نور نقطه ای محسوب می شود که امروزه استفاده از این سبک بسیار رواج پیدا کرده و به وسیله ی چراغ های پنلی یا هالوژن سقفی توکار و روکار، چراغ چشمی های کوچک، چراغ های دکوراتیو، ریسه های خطی، جت لایت و... از این قبیل تجهیزات روشنایی می توان نور نقطه ای یا نور تاکیدی ایجاد کرد و زیبایی و جلوه ی خاص و قابل توجهی برای اجسام یا فضای مورد نظر خلق کرد.

 

نور کاری یا نور نقطه ای : همان طور که از نام این نوع نور پیداست، وظیفه ی نور کاری روشن کردن فضا یا محدوده ی خاصی است که برای کار، طراحی، مطالعه و... باشد. تجهیزات روشنایی مثل چراغ کارگاهی، پروژکتور، چراغ مطالعه، چراغ دوره گرد یا چراغ کار، چراغ قوه دستی و لنترن ها، هدلایت و چراغ پیشانی بند و... از این قبیل وسایل روشنایی هستند که عمل نور وظیفه ای یا نور کاری را انجام می دهند تا شرایط مناسبی برای کار و تامین نور لازم مهیا کنند.

 

 

لامپ چند وات بخریم؟

به صورت استاندارد و طبق تحقیقات به عمل آمده، برای فضایی برابر با 12 متر مربع حدود 15 وات روشنایی معادل 1500 تا 1700 لومن (شار نوری) لازم است که می توان با توجه به نیاز و سلیقه ی خود این میزان را تغییر داد. اگر برای اتاق یا پذیرایی به متراژ 12 متر مربع به میزان نور بیشتری احتیاج باشد پیشنهاد می شود از لامپ 18 وات استفاده شود.

این نکته را مد نظر داشته باشید که اتاق خواب و استراحت باید از نور ملایم برخوردار باشد به همین دلیل پیشنهاد ما استفاده از لامپ 9 وات یا 12 وات است.

 

این اعداد متغییر هستند، چرا که هر لامپی با یک تکنولوژی و شکل ظاهری خاص خود ساخته می شوند و زاویه پخش نور و میزان روشنایی آن ها با هم تفاوت دارند.

 

نکته ی حائز اهمیت دیگری که لازم است به آن بپردازیم و در این مقاله ذکر کنیم این است که قبل از تهیه و خرید لامپ حتما باید به نوع آویز، لوستر، چراغ و... خود توجه داشته باشید. اگر یک لوستر چند شعله دارید، باید متناسب با آن از لامپ هایی با توان مختلف استفاده کنید.

بیشترین و پر کاربرد ترین لامپ ها برای استفاده در منزل، لامپ هایی با توان 7 تا 20 وات هستند که این میزان توان مصرفی و تولید میزان نور لازم بستگی به محیط و شرایط آن دارد.

 

 

نور پردازی و افزایش جلوه های بصری با استفاده از انواع لامپ

همان طور که میدانید افزایش زیبایی و جلوه ی بیشتر یک محیط نیاز به تجهیزات نور پردازی و روشنایی دارد، از این رو شما می توانید از تجهیزات روشنایی مانند : لامپ ال ای دی، چراغ پنلی، هالوژن سقفی، مهتابی دیواری، ریسه نواری و ریسه خطی، چراغ دکوراتیو، چراغ کارگاهی، پروژکتور، چراغ دفنی و... برای نور پردازی دلخواه خود استفاده کنید. این تجهیزات روشنایی در فضای سقف، دیوار، راه پله، ستون و... به کار برده می شوند. توان این دسته از تجهیزات نور پردازی و روشنایی معادل 3 وات تا 200 وات است.

پیشنهاد می کنیم با توجه به شرایط محیط و فضایی که نیاز به نور پردازی دارد از تجهیز روشنایی مخصوص استفاده کنید. ( مثال برای سقف کاذب از هالوژن که وزن زیادی ندارد و زاویه پرتاب نور مناسبی ارائه می دهد و حرارت بالایی ندارد که ایجاد خطر کند.)

 

 

برای مشاهده و خرید انواع تجهیزات نور پردازی و ملزومات روشنایی می توانید به سایت برق ویژن مراجعه نمائید.

 

* پایان خرید شما ، آغاز خدمت و تعهد ماست. *

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد