کرسی برقی چیست؟ مزایای استفاده از کرسی برقی و فواید آن

از گذشته در فرهنگ ایران کرسی جایگاه ویژه و نوستالژیک داشته و دارد.

کرسی برقی میتواند یک فضای گرم و صمیمی را خیلی خوب در روزهای سرد زمستان تداعی کند. کرسی برقی در مدل و طرح های مختلف طراحی و تولید می شوند و با طراحی مدرن و هوشمدانه خود جایگزین بسیار مناسبی برای کرسی های گازی و نفتی یا ذغالی است.

هیتر برقی که نام دیگر کرسی برقی است و دارای دو المنت با کیفیت است، همچنین دارای حالت اتوماتیک است که میتواند با توجه به دمای محیط میزان گرمایش تولیدی را کنترل کند.

کرسی برقی یکی از وسایل گرمایشی پرطرفدار در ایران به حساب می آید که در زمستان های سرد برای گرم کردن خانه و محل کارمحیطی گرم و دلنشین را فراهم می کند. کرسی برقی ها انواع مختلفی دارند که یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب آن، میزان مصرف برق آن است. کرسی برقی کم مصرف می تواند کمک کند تا هزینه های انرژی برق برای شما کاهش یابد.

ما قصد داریم در این مقاله، بهترین مارک و مدل بهترین کرسی برقی کم مصرف در بازار را معرفی کنیم.کرسی های برقی از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند و دارای ویژگی های ایمنی مناسب می باشند. همچنین، دارای قدرت گرمایش بالایی هستند و می توانند گرمای کافی را برای گرم کردن محیط فراهم سازند.

همچنین در ادامه ی این مقاله می خواهیم به بررسی عوامل موثر در انتخاب بهترین کرسی برقی کم مصرف بپردازیم.

کرسی برقی با وزن کم و ابعاد مناسبی که دارد به راحتی قابل حمل و جابجایی است و دارای پایه هایی با ارتفاع مناسب است که میتوان آن را بروی زمین و میز نصب کرد تا حرارت تولید شده توسط کرسی برقی باعث آسیب یا آتش سوزی محلی که آن را مستقر می کنیم، نشود. همچنین کرسی برقی دارای محافظ پره ای است که ایمنی دستگاه را افزایش میدهد و میتوان از آنها برای گرم کردن غذا و اجاق خوراک پزی نیز استفاده کرد.

با توجه به زیبایی این کالا میتوان از آن در منزل و محل کار نیز استفاده کرد و محیطی گرم و بدون آلودگی هوا و عاری از هر گونه خطر بهره برد.

سیم کنفی دستگاه از ایمنی مناسب و استاندارد برخوردار بوده و دارای استحکام و مقاومت بالا می باشد و در اکثر کرسی های برقی بدنه سازه دارای رنگ قرمز نسوز مقاوم در برابر حرارت است.

نکات ایمنی که هنگام استفاده از این محصول باید رعایت کنید:

باید از پریز برق مجزا استفاده شود.

نباید روی این محصول را پوشاند.

از وارد کردن اشیاء خارجی به داخل این دستگاه باید خودداری کرد.

از سیم کشی استاندارد تمام مس و با سطح مقطع استاندارد باید استفاده کرد.

تا حد امکان کرسی برقی را در درجه آخر و به صورت مداوم روشن نگذارید.

 

کرسی برقی چیست؟ ویژگی های کرسی برقی چیست؟

کرسی برقی وسیله ای برای ایجاد حرارت مناسب و یکنواخت و گرمایش است که با استفاده از انرژی برق، تولید گرما می کند. کرسی برقی معمولاً در زیر یک میز که از قدیم تا کنون بوده و هست که همگی آن را با نام کرسی می شناسیم قرار می گیرد که با یک لحاف یا پتو پوشانده می شود تا گرما را در زیر خود حفظ کند. کرسی برقی بهترین جایگزین برای کرسی های ذغالی، نفتی و سنتی است که خطر آتش سوزی و آلودگی هوا را با خود به همراه داشتند.

کرسی برقی از دو یا چند المنت گرمایشی تشکیل شده اند که به شکل سفالی، شیشه ای و یا فلزی هستند و با انرژی برق کار می کنند. المنت ها معمولاً از سیم های مخصوص که از آلیاژ نیکل کروم یا فولاد ضد زنگ ساخته شده و از کیفیت بالایی در مقابل حرارت و یا خرابی زود هنگام برخور دارند. کرسی برقی استاندارد دارای یک ترموستات است که با استفاده از آن می توان دمای آن را تنظیم کرد و به هنگام شب آسوده خاطر بود.

 

در هنگام خرید کرسی برقی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اولین نکته ای که به هنگام خرید یک کرسی برقی باید به آن توجه کرد، مد نظر داشتن محیطی است که می خواهید کرسی برقی را در آن جا قرار دهید. برای این کار بهتر است محیط خود را اندازه بگیرید و دقیقا مطابق مساحت آن محیط اقدام به تهیه و خرید کرسی برقی مورد نظر خود کنید. کرسی ها در اندازه و مدل های مختلفی تولید می شوند که هر کدام از آن ها مناسب یک مکان می باشند.

 

در هنگام خرید کرسی برقی باید به میزان مصرف برق آن دقت داشت. چرا که این وسیله گرمایشی با توجه به لامپ و المنتی که در آن بکار برده شده است، گرمای زیادی را تولید می کند که این گرما مصرف انرژی بالایی را شامل می شود. کرسی برقی های امروزی به نسبت مدل های قدیمی چه به لحاظ مصرف انرژی و چه به لحاظ هزینه و اشغال کردن فضای کمتر بسیار بهتر بوده و از مصرف شدن انرژی بالا در خانه یا محل کار جلوگیری به عمل می آورند. میزان برق مصرفی در این کرسی ها بر اساس کیلو وات بر ساعت اندازه گیری می شود که شامل ظرفیت های 400 وات، 500  وات، 1000 وات، 1200 وات، 1500 وات، 2000 وات و2500 یا 3000 وات و … هستند.

 

مزایای استفاده از کرسی

  • استفاده از کرسی سودا و بلغم را دربدن نابود می کند.
  • با گرم شدن پاها مواد زائد سلولی به تدریج از بافتها خارج شده و توسط خون از بدن دفع می شود.
  • استفاده از کرسی باعث تقویت حافظه می شود. علت این امر افزایش گردش خون به مغز و در نتیجه بهبود عملکرد مغزی می باشد.
  • کاهش درد کمر و درد زانوها و درمان آرتروز رماتیسم با کرسی، همچنین کرسی با گرم نگه داشتن پاها تاثیر شگفت انگیزی در تسکین دردهای کمر و زانوها داشته است.
  • درمان دیابت و کاهش قند خون با کرسی، لذا گرمای حاصل از کرسی به تدریج بر روی سیستم لوزالمعده تاثیر گذاشته و و با کاهش قند خون به درمان دیابت کمک می کند.
  • کرسی یک وسیله برای تنظیم هورمون های بدن می باشد. کرسی باعث تنظیم ترشح غدد در بدن شده و به این دلیل باعث آرامش و خواب آرام می شود.در زنانی که دوران عادت ماهانه را سپری می کنند کرسی از شدت درد آن ها می کاهد.
  • استفاده از کرسی باعث افزایش خون سازی در بدن می شود. کرسی با گرم کردن پاها باعث می شود مغز استخوان فعالیتش را افزایش داده و شروع به خون سازی کند. با استفاده از کرسی، خون سازی در بدن تقویت شده وکم خونی بدن درمان می شود.
  • یکی دیگر از علت های استفاده از کرسی (کرسی برقی) افزایش خون رسانی به تمامی ارگان های بدن است. کرسی با گرم کردن پاها باعث افزایش قطر عروق شده و خون را گرم میکند، با گرم شدن خون خون رسانی در بدن بهتر انجام شده و دریچه های قلب عمل باز بسته شدن را به راحتی انجام می دهد و به این طریق باعث سلامتی بدن می شود.

 

برای مشاهده و خرید کرسی برقی و یا بخاری برقی می توانید به سایت برق ویژن مراجعه نمائید.

 

پایان خرید شما، آغاز خدمت و تعهد ماست.

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد