آشنایی با انواع سنسور های روشنایی و خانگی

سنسور روشنایی و ساختمان یکی از ابزار های الکتریکی استاندارد برای ساخت و تکمیل یک خانه ی هوشمند به حساب می آیند. سنسور ها با توجه به حساسیت و تشخیص حرکت که در آن ها به گونه ای طراحی و ساخته شده است، می توانند عدم حضور و یا حضور افراد را در محیط اطراف خود تشخیص داده و به هنگام نیاز با ارسال فرمان منجر به روشن شدن چراغ و لامپ ها می شوند.

چراغ سنسور دار شاهچراغ 18 وات

 

استفاده از انواع سنسور روشنایی و ساختمان می تواند کمک شایانی به صرفه جویی در مصرف انرژی برق و زمان کند و البته سنسور ها فقط محدود به سنسور های روشنایی نمی شوند و انواع مختلفی دارند که از جمله آن ها می توان به چند نوع از آن ها مثل سنسور حرکتی _ سنسور های آب _ سنسور های اعلام و اطفا حریق _ سنسور های دود و گاز _ سنسور های تشخیص میزان روشنایی (فتوسل) _ مالی سنسور ها _ سنسور های هوشمند پنجره و درب و... اشاره کرد.

اگر شما قصد انتخاب و خرید انواع سنسور را دارید با برق ویژن همراه باشید چرا که در ادامه ی این مقاله قصد داریم انواع سنسور و کارایی آن ها را با شما در میان بگذاریم، تا با آشنایی کامل و آسودگی خاطر محصول خود را تهیه و خریداری کنید.

سنسور توکار هالوژنی برش 8 سانت

 

در مبحث معرفی انواع سنسور روشنایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سنسور حرکتی 360 درجه سقفی روکار

سنسور حرکتی 360 درجه توکار سقفی

سنسور حرکتی 180 درجه دیواری

سنسور حرکتی 140 درجه توکار (سقفی و دیواری)

سنسور حرکتی دزد گیر (جهت روشن شدن لامپ ها)

سنسور سر خود لامپ و یا حباب سقفی و دیواری

حباب سقفی سنسور دار (لامپ خور / سرپیچ دار)

 

از مزایا استفاده از سنسور های روشنایی و حرکتی می توان به موارد زیادی اشاره کرد، در اینجا قصد داریم که در ادامه مزایای مهم تر و کاربردی تری را بیان کنیم، تا با در اختیار داشتن این اطلاعات به راحتی بتوانید سنسور مورد نیاز خود را تهیه و آن را در سایت برق ویژن مشاهده و خریداری نمائید.

 

مزیت مهم اول: این است که سنسور ها می توانند از روشن شدن تمام چراغ ها به صورت همزمان و یکجا جلو گیری کنند و تنها محدوده ای که افراد در آن حضور دارند و یا حرکت می کنند، سنسور با تشخیص خود می تواند چراغ و لامپ مورد نیاز را روشن کند و مانع از روشن شدن تمامی لامپ ها و چراغ ها شود (این یعنی صرفه جویی در هزینه های جاری قطعات روشنایی و صرفه جویی در مصرف انرژی برق و زمان)

دومین مزیت مهم: دیگر این است که برای روشن کردن چراغ دیگر نیازی به گشتن به دنبال کلید برق نیست و این امر با ورود افراد به محیط به صورت اتوماتیک توسط سنسور حرکتی تشخیص داده شده و این امر به راحتی انجام می شود.

 

سومین مزیت مهم: سنسور روشنایی و تشخیص حرکت این است که اگر فراموش کنیم که چراغ را پس از پایان کار خاموش کنیم یا اینکه در دستان خود وسیله ای داشته باشیم که قادر به خاموش کردن چراغ ها نباشیم، سنسور روشنایی به راحتی و پس از گذشت زمانی که خودمان تنظیم و برای آن تعیین کرده ایم چراغ ها را خاموش خواهد کرد.

انواع سنسور روشنایی و حرکتی

 

برای خرید انواع سنسور روشنایی و سنسور حرکتی می توانید به سایت برق ویژن مراجعه نمائید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد