فتوسل های روشنایی برند نمودار کنترل در محیط بیرون بکار می رود. فتوسل های روشنایی وسیله ای هستند که بر روی چراغ های LED و سنتی نصب می شوند تا به صورت خودکار استفاده شوند.

این ویژگی کاربردی به کاهش مصرف برق کمک می کند و چراغ های فضای باز این امکان را می دهد در مواقعی که نیازی به آن ها نیست خاموش بمانند. در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد فتوسل های روشنایی نمودار کنترل و نحوه نصب آن ها بر روی وسایل روشنایی محیط بیرون خواهیم پرداخت. فروشگاه اینترنتی ما تمام تجهیزات الکترونیکی را به صورت عمده و تک به سراسر ایران ارسال می کند.

فتوسل های روشنایی

فتوسل های روشنایی

سنسور فتوسل چیست؟

فتوسل روشنایی (فتوسل از غروب تا سحر) وسیله ای است که در چراغ های فضای باز مثل چراغ های کنار خیابان، چراغ های پارکینگ، انواع چراغ های LED محوطه اضافه می شود. این سنسور روشنایی به سادگی طلوع و غروب خورشید را تشخیص می دهد تا چراغ را روشن و خاموش کند. از آنجایی که نور در طول روز مورد نیاز نیست، با فتوسل اطمینان حاصل می شود که چراغ ها خاموش می مانند.

چرا از فتوسل های روشنایی برند نمودار کنترل استفاده می شود؟

نور چراغ های محیط بیرون به دلیل وجود سنسور فتوسل روشنایی است، که غروب تا سحر در تاریکی روشن می شود. فتوسل های روشنایی برند نمودار کنترل نور خورشید یا سایر منابع نور طبیعی را شناسایی می کنند. طبق ویژگی که دارند تشخیص می دهند که این مکان به منبع نور مصنوعی نیاز ندارد. به این ترتیب، چراغ های LED در محیط با نصب فتوسل ها باعث مصرف انرژی بهینه شده و کارآمد عمل می کنند.

فتوسل های روشنایی برند نمودار کنترل

فتوسل های روشنایی برند نمودار کنترل

فتوسل های روشنایی نمودار کنترل در هوای ابری و بارانی به دلیل اینکه ابرها مثل سایه هستند به علت کمبود منبع نور روشن می شوند. البته این امکان نیز وجود دارد که طوفان یا بارندگی به سنسور اجازه عمل نداده و سیگنال برای روشنایی به چراغ ارسال نشود.

فتوسل روشنایی چگونه کار می کند؟

فتوسل وسیله ای است که از میله های فلزی و روکش پلاستیکی  تشکیل شده است. حسگر آن مسئول تشخیص هوای اطراف است و حساس به نور می باشد. فتوسل های روشنایی بسیار حساس هستند، بنابراین برای اطمینان از طول عمر آن ها، پوشش مناسبی لازم دارند. گاهی در بزرگراه ها و محوطه پارکینگ ها دیده اید که علیرغم وجود نور، چراغ روشن است. دلیل این است که پوشش تیره روی سنسور فیکس نشده و درست عمل نمی کند.

سنسور فتوسل روشنایی

سنسور فتوسل روشنایی

مزایای استفاده از فتوسل در چراغ های فضای باز

فتوسل های روشنایی برند نمودار کنترل بر روی انواع چراغ های LED و ساده قابل نصب شدن هستند و باعث افزایش کارایی آن ها می گردند. فتوسل های روشنایی نمودار کنترل باعث افزایش طول عمر این چراغ ها می شوند. به جای روشن ماندن در ساعات غیر ضروری و در طول روز، چراغ ها فقط زمانی روشن می شوند که منبع نور طبیعی در دسترس نباشد. علاوه بر این مزایای دیگری نیز دارند که به آن ها می پردازیم.

  • فتوسل های روشنایی باعث بهینه مصرف کردن انرژی می شوند.
  • هزینه نگهداری چراغ های LED در فضای باز را کاهش می دهند.
  • مقرون به صرفه هستند.
  • فتوسل های روشنایی نمودار کنترل به سیم کشی زیاد نیاز ندارند.
  • سازگار با محیط زیست هستند.
  • مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش و شرایط آب و هوایی می باشند.

مراحل نصب فتوسل بر روی چراغ های فضای باز

فتوسل های روشنایی یک دستگاه کوچک است که به چراغ های محیط متصل می شوند. اگر به نحوه اتصال سیم‌ ها و سیم کشی آشنا هستید، می‌توانید به راحتی فتوسل را به چراغ‌ های LED محوطه و چراغ ‌های پارکینگ در فضای باز اضافه کنید. قبل از افزودن فتوسل روشنایی نمودار کنترل به چراغ های LED، برق اصلی را قطع کنید. اگر با برق کشی آشنایی ندارید حتما از یک تکنسین برق برای این کار کمک بگیرید. بعد از باز کردن لامپ و پیچ های چراغ، فتوسل را بر اساس نوع آن بر اساس رنگ بندی سیم ها به پایه چراغ متصل کنید و با چسب برق تمام سیم کشی ها را عایق کنید. بعد از قرارگیری فتوسل دوباره لامپ را به پایه چراغ وصل کنید.

فتوسل های روشنایی نمودار کنترل

فتوسل های روشنایی نمودار کنترل

بهینه مصرف کردن انرژی برق با فتوسل های روشنایی

بهینه مصرف کردن انرژی در ایران بیش از هر زمان دیگری احساس می شود. استفاده هوشمندانه از تجهیزات کارآمد در این زمینه به ما کمک می کند. فتوسل های روشنایی برند نمودار کنترل در نورپردازی محوطه باز مثل خیابان ها بسیار تاثیر گذار می باشد. نور خیابان ها جزء اصلی در روشنایی شهری است، در شب روشنایی چراغ های خیابان نقش بسیار مهمی در ایمنی دارد. با استفاده از فتوسل روشنایی، در روز به طور خودکار چراغ های LED خیابان ها قطع و در شب وصل می شوند. این کار باعث دستیابی به حداکثر صرفه جویی در مصرف انرژی است که توسط سنسور برای ما فراهم می آید. فتوسل های روشنایی نمودار کنترل به طور خاص برای بهبود عملکرد سیستم روشنایی و امکان صرفه جویی در انرژی مهندسی شده اند. آن ها دارای مدارهای الکترونیکی پیشرفته هستند که از یک حسگر نور فوتوترانزیستور غیر متحرک برای نواحی تاریک/روشن یکنواخت استفاده می کنند.

کاربرد فتوسل روشنایی

  • روشنایی LED در فضای باز
  • روشنایی بزرگراه
  • روشنایی پارکینگ
  • روشنایی فضاهای عمومی
  • روشنایی ایستگاه های راه آهن
  • روشنایی معابر
  • روشنایی خیابان و محوطه پارک ها
  • روشنایی خطوط مترو

حسگر فتوسل روشنایی

حسگر فتوسل روشنایی

نحوه کار فتوسل

فتوسل روشنایی حسگر حساس به نور، با تماس نور با صفحه آن ولتاژی تولید می کند که رله داخلی را فعال می کند. عملکرد رله باعث قطع مدار روشنایی معابر می شود. وقتی هوا تاریک می شود دیگر ولتاژ قطع و جریانی به سمت رله ارسال نمی گردد و نور چراغ ها قطع می شوند. در کنار فتوسل های روشنایی برند نمودار کنترل یک تقویت کننده نیز وجود دارد که تغییرات جریان تحت تاثیر نور را تقویت کرده و رله را به کار بیندازد.

انواع فتوسل های نمودار کنترل

فتوسل های روشنایی برند نمودار کنترل با خروجی 10 آمپر، 16 آمپر، 30 آمپر در بازار به فروش می رسد. به برق شهری وصل می شود، هم با چراغ های LED و هم با روشنایی سنتی کار می کند. این محصولات تاخیر حدود 10 الی 90 ثانیه دارند و در محدوده حرارتی بین 20- الی 60+ درجه سانتی گراد بدون مشکل عمل می کند. ضمانت محصول 24 ماه و دارای علامت استاندارد می باشد.

انواع فتوسل های روشنایی

انواع فتوسل های روشنایی

برای خرید فتوسل های روشنایی نمودار کنترل کافی است به فروشگاه آنلاین ما سر بزنید و در صورت نیاز به مشاوره از همکاران ما مشاوره رایگان بگیرید تا از خرید خود رضایتمند باشید.

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد