توضیحات و مزایای لامپ ال ای دی کم مصرف (لامپ LED ال ای دی چیست و بهترین نوع لامپ کم مصرف کدامند؟)

لامپ ال ای دی چیست؟مزایا و معایب لامپ LED

این روز ها کلمه ی لامپ ال ای دی LED زیاد به گوش میرسد. تقریبا امروزه این لامپ ها جایگزین لامپ های قدیمی رشته ای و فلورسنت شده است، که ویژگی های خاص این لامپ ها که باعث محبوبیت آن ها شده این است که علاوه بر مصرف کمتر انرژی برق نور بیشتری تولید می کنند و همچنین حرارت کمتر و باعث آسیب به محیط نمی شوند. نور این لامپ ها نیز فاقد اشعه فرابنفش و مادون قرمز می باشد که باعث آسیب به محیط زیست است.

LED مخفف عبارت (Light Emitting Diode) به معنای ساطع کننده نور است که از یک یا چند دیود بر روی یک سطح برای بدست آوردن شدت نور و رنگ مورد نیاز با یکدیگر تشکیل شده اند. این دیود ها عمری طولانی دارند و برعکس فناوری های قدیمی به لحاظ مصرف انرژی و آسیب به چشم و محیط می باشند.

ال ای دی ها نه تنها در لامپ و چراغ، بلکه در تولید چراغ های راهنمایی، نشانگر، صفحه های نمایشگر تلفن همراه، تلویزیون، ساعت دیجیتال، لوازم صوتی و تصویری و بسیاری از وسایل دیگر به کار برده می شوند.

فناوری SMD و COB نسل بعد و جدید تر از لامپ های ال ای دی هستند، که با ترکیب یک یا چند LED ساخته شده و از نظر کارایی بهترند و در بازار موجود و فراگیر شده اند.

طول عمر یک لامپ رشته ای در صورت درست استفاده شدن 1000 ساعت مفید آن هم با تعداد روشن و خاموش کردن کمتر بود، از طرفی عمر لامپ های فلورسنت که لامپ کم مصرف یا لامپ پیچی معروف بود 8000 ساعت عمر داشت، اما لامپ های ال ای دی در بدترین شرایط عمری بالغ بر 10000 ساعت و در شرایط استفاده ی درست عمری حدود 25000 ساعت دارند.

لامپ های رشته ای و فلورسنت همگی حباب شیشه ای داشتند و با کوچکترین ضربه دچار آسیب دیدگی یا شکستگی می شدند، اما لامپ ال ای دی این مشکلات را ندارد چرا که بدنه ی این لامپ ها معمولا از پلاستیک و برخی دیگر از آلومینیوم ساخته شده اند و در برابر گرد و غبار و مخصوصا ضربه مقاوم هستند از همین رو میتوان لامپ های ال ای دی را به صورت اینترنتی و آسان خریداری کرد، بدون اینکه نگران آسیب دیدگی آن شد.

لامپ های LED در دسته های مختلفی با توجه به نوع مصرف و کاربرد آن ها تولید می شوند:

لامپ های ال ای دی خانگی

لامپ های ال ای دی اداری

لامپ های ال ای دی صنعتی

انواع این لامپ های ال ای دی نیز به چند گروه تقسیم می شوند که شامل موارد زیر می باشند:

لامپ ال ای دی حبابی (بالب و مدل استوانه ای)

لامپ های ال ای دی هالوژنی

لامپ ال ای دی اشکی

لامپ ال ای دی شمعی

لامپ ال ای دی لوستری

لامپ ال ای دی سقفی(پنل هالوژن، بک لایت)

بازه نور یا همان شار نوری لامپ LED از دیگر مزیت های این لامپ ها است که در حاضر لامپ های ال ای دی بازده ای بین 70 تا 125 لومن بر وات است در حالی که این مقدار در لامپ های رشته ای بین 10 تا 20 لومن بر وات بود.

لامپ های ال ای دی از زاویه تابش مناسب و مفید برخوردار هستند که این امر نیز در مزایای لامپ ال ای دی قابل اشاره است.

برند موجود و قابل عرضه در مجموعه فروشگاهی برق ویژن: پارس شوان؛ ای دی سیEDC؛ افراتاب؛ ساروز؛ پارسوآ ELC؛ آیسو؛ دونیکو؛ ایران زمین؛ پی جی تی PGT با قیمت و کیفیت مناسب جهت ارائه و فروش موجود می باشد؛ همچنین فروش به صورت عمده برای همکاران (صنف الکتریک)؛ ارگانها؛ سازمان ها؛ شرکت ها؛ دفاتر؛ مدارس؛ پروژه های در حال ساخت و یا در حال بازسازی با درصد تخفیف ویژه در سایت برق ویژن قابل تهیه و در دسترس می باشد که در اسرع وقت به سراسر کشور ارسال می گردد.

برق ویژن در تلاش است تا لامپ های ال ای دی کم مصرف با کیفیت و کمیت قابل توجه را تهیه و توزیع کند، همچنین استاندارد، تنوع و قیمت محصولات جهت عرضه به مشتری بدون واسطه از اولویت های برق ویژن برای جلب رضایت مشتری می باشد.

با ما خریدی آسان و مقرون بصرفه را تجربه کنید و همچنین سوالات خود را در رابطه با آموزش نصب و راه اندازی و چگونگی عملکرد در میان بگذارید.

کارشناسان ما آماده پاسخگویی و خدمت رسانی در کنار شما عزیزان می باشند.

ما را در صفحات مجازی و راه های ارتباطی دنبال کنید و پرسش و یا تجربه خود را با ما درمیان بگذارید.

در راستای بهبود بخشی هرچه بیشتر در این مسیر منتظر شما هستیم و با خدمات بهتر و جدید تر در کنار شما می مانیم.

پایان خرید شما آغاز خدمت و تعهد ماست

برق ویژن

بازخوردها
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد