محافظ برق نمودار کنترل نوعی تثبیت کننده و محافظ در برابر نوسانات جریان برق می باشد، عموم مردم می دانند که کیفیت برق یک مشکل بزرگ در جامعه ما است. محصولات الکترونیکی یا الکتریکی که حساس ترند یا بیشتر استفاده می شوند، آسیب پذیر تر هستند.

از کودکی به ما گفته شده است که در هنگام رعد و برق تمام وسایل برقی را خاموش کنید. صاعقه ممکن است به سیم کشی داخلی تاثیر گذاشته و نوسان برق به محصولات الکتریکی آسیب برساند. برای پیشگیری از این نوع حوادث توصیه ما این است که از انواع محافظ ولتاژ برق برند نمودار کنترل استفاده کنید.

محافظ برق یا چند راهی

محافظ برق یا چند راهی

دستگاه محافظ برق چیست؟

انواع محافظ ولتاژ برق، دستگاه های الکترونیکی ویژه و مهمی هستند که برای محافظت از تمام وسایل الکتریکی در برابر نوسانات برق استفاده می شود. محافظ برق وسیله ای است که سیستم الکتریکی را از خطاهای سیستمی یا طبیعی محافظت می کنند. جریان الکتریکی ثابت نیست، مواقعی وجود دارد که ممکن است حادثه ای جزئی رخ دهد. همین باعث افزایش نوسانات برق شده، که باعث آسیب موقت و دائمی به وسایل الکتریکی می شود. برای جلوگیری از چنین مواردی، محافظ برق نمودار کنترل دستگاهی عالی است که برای حفاظت از جریان برق در هر سیستم برق خانگی و صنعتی نصب می شود. دستگاه های الکترونیکی حساس مانند وای فای، تلویزیون، یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی، آیفون و سیستم های حفاظتی بهتر است از محافظ نمودار کنترل برای محافظت استفاده کنند.

محافظ برق نمودار کنترل

محافظ برق نمودار کنترل

نوسان برق چیست؟

نوسان برق یک جهش در جریان الکتریکی ساختمان شما است که معمولا کمتر از یک ثانیه طول می کشد. اگر چه افزایش ولتاژ کوتاه است، اما می تواند به لوازم الکتریکی و لوازم خانگی شما آسیب برساند. در موارد شدید، افزایش برق حتی می تواند باعث آتش سوزی شود. حال با داشتن انواع محافظ ولتاژ برق برند نمودار کنترل می توانید از آسیب ناشی از نوسان ولتاژ پیشگیری نمایید. این افزایش قدرت برق ممکن است به چند دلیل رخ دهد.

تفاوت محافظ برق و چند راهی

تفاوت محافظ برق و چند راهی

  • سیم کشی معیوب: یک یخچال یا ماشین لباسشویی وقتی در معرض نوسان برق قرار بگیرد، آسیب جدی می بیند.
  • رعد و برق: یک صاعقه می تواند باعث افزایش شدید ولتاژ و سوختن تلویزیون و رایانه ها شود.

دستگاه های محافظ برق نمودار کنترل چگونه کار می کنند؟

محافظ برق نمودار کنترل انواع وسایل برقی صنعتی و خانگی را در برابر نوسانات ولتاژ محافظت می کند. برای درک کامل مکانیسم دقیق این دستگاه های محافظ در اینجا توضیح مفصلی به نحوه عملکرد آن ها می پردازیم.  جریان الکتریکی از پریز با یک محافظ برق به تعداد وسایل الکتریکی و الکترونیکی منتقل می شود. در صورتی که ولتاژ خروجی از حد مجاز بالا برود، محافظ جریان برق را قطع می کند.

انواع محافظ ولتاژ برق برند نمودار کنترل

انواع محافظ ولتاژ برق برند نمودار کنترل

چرا یک محافظ نمودار کنترل انتخاب کنیم؟

محافظ نمودار کنترل برای زمانی که وسایل الکترونیکی متعددی در کنار هم داریم که به نوسانات برق حساس هستند ایده آل است. انواع محافظ ولتاژ برق برند نمودار کنترل قیمت مناسب و کیفیت بالایی دارند. اگر شما یک شرکت بزرگ هستید که لوازم مهم در واحدهای الکتریکی و کامپیوتری و سرور دارید، لازم است به دنبال محافظ برق باشید، مگر اینکه مجهز به یک UPS (منبع برق اضطراری) باشید. محافظ برق نمودار کنترل دو نوع تجاری و خانگی دارد و دارای ضمانت می باشد.

محافظ برق مخصوص کامپیوتر اداری

محافظ برق مخصوص کامپیوتر اداری

بهترین محافظ برق

هرگاه نیاز به پریز اضافی دارید از چندراهی استفاده کنید. اگر نوسان برق برای دستگاه های الکترونیکی شما مضر است هرگز از یک چندراهی به جای محافظ برق استفاده نکنید. ما سال های طولانی است که در این حوزه فعالیت داریم، و پیشنهاد می کنیم که از انواع محافظ ولتاژ برق برند نمودار کنترل برای وسایل برقی استفاده کنید. محافظ برق می تواند تا هزاران ولت را قبل از رسیدن به وسایل الکترونیکی شما جذب کند و از آسیب به وسایل شما جلوگیری می کند.

محافظ برق نمودار کنترل زمانی که فرسوده شده باشد، برق ورودی به محافظ را قطع می کند. این محافظ بهترین گزینه در برابر نوسانات برق خانگی یا نوسانات شرکت برق ارائه می دهد. این محافظ ها دارای سیم بلند می باشند. اگر در اتاق شما پریز برق با فاصله از مکان مورد نظرتان قرار دارد بکار بردن چند راهی های به صورت زنجیروار کار کاملا اشتباهی است. بکار بردن چندراهی به صورت سری باعث ایجاد آتش سوزی می شود. ما نیز مانند شما در زمان دانشجویی اگر دچار حادثه آتش سوزی نشده ایم واقعا شانس بزرگی آورده ایم.

خطرات استفاده از چند راهی سری

خطرات استفاده از چند راهی سری

محافظ برق نمودار کنترل برای چه زمانی مفید است؟

انواع محافظ ولتاژ برق برند نمودار کنترل بسیار بیشتر از چند راهی در محیط های خانگی و اداری به درد بخور هستند. محافظ برق اول از همه یک وسیله ایمنی است، راهی نسبتا ارزان برای محافظت از وسایل الکترونیکی گران قیمت است. برای محافظت از شرکت، اداره و خانه نیاز به محافظ برق همیشه احساس می شود. کارشناسان حرفه ای طول عمر مفید یک محافظ برق را بین سه تا پنج سال تخمین می زنند. اما اگر مکان شما دارای خاموشی مکرر است، ممکن است مجبور باشید محافظ برق خود را هر دو سال یکبار تعویض کنید.

اگر هر چند سال یکبار مجبور به جابجایی هستید بهتر است قبل از نقل مکان از شر محافظ های برق قدیمی خلاص شوید. اگر یک چندراهی قدیمی ارزان قیمت دارید، به طور حتم نمی تواند از وسایل شما در برابر نوسانات برق یا آتش سوزی محافظت کند. بسیاری از مدل های ارزان قیمت محافظ، در حین نوسانات برق همچنان برق را به پریزها منتقل می کنند، به همین دلیل پیشنهاد ما به شما محافظ نمودار کنترل است.

محافظ نمودار کنترل

محافظ نمودار کنترل

بر چه اساسی یک محافظ برق مناسب انتخاب کنیم؟

  • از کار افتادن خودکار هنگام فرسودگی محافظ برق: ما به یک نشانگر نیاز داریم یا سیستم قطع خودکار تا به ما نشان دهد که دستگاه محافظ دیگر در برابر نوسان ولتاژ کار نمی کند.
  • به حداقل هشت پریز برق متناوب برای استفاده در اتاق یا دفتر کار نیاز داشته باشیم، یک محافظ نیاز است.
  • حداقل سه سال گارانتی: گارانتی ۳ ساله برای محافظ برق نمودار کنترل حداقل زمانی است که برای این تجهیزات در نظر گرفته می شود.
  • سیم برق بلند: انواع محافظ ولتاژ برق برند نمودار کنترل دارای سیم برق بلند هستند. برای محافظ برق هر چه سیم بلندتر باشد بهتر است. این امر استفاده از آن را راحت تر و ایمن تر می کند.
  • فاصله کافی بین درگاه ها و طراحی چند جانبه: برای جلوگیری از مسدود کردن دوشاخه های بزرگ از پریزهای مجاور و طراحی استاندارد این مورد را در نظر بگیرید.

انواع محافظ ولتاژ برق برند نمودار کنترل به ما کمک می کند که در مصرف برق صرفه جویی کرده و با استفاده صحیح از برق میزان قبض های برق را پایین نگه داریم.

 
برای مشاهده و خرید انواع محافظ برق نمودار کنترل می توانید به سایت برق ویژن مراجعه نمائید.
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد