بهترین انتخاب برای تامین روشنایی ساختمان و منزل چیست؟ راهنمای کاربردی خرید هالوژن و چراغ پنلی چطور می تواند به ما کمک کند؟

بهترین انتخاب برای تامین روشنایی ساختمان و منزل چیست؟ راهنمای کاربردی خرید هالوژن و چراغ پنلی چطور می تواند به ما کمک کند؟

امروزه برای داشتن نور مناسب، دلنشین و مطابق با محیط و فضای منزل، یکی از اولویت هاست که بسیاری از مردم به دنبال بروز ترین چراغ های روشنایی و با کیفیت نور بالا و دوام طول عمر هستند. از این رو پیشنهاد ما به شما، چراغ پنلی یا همان هالوژن روشنایی است که در تنوع مدل های متفاوت، نوع و سایز های مختلف به لحاظ نور دهی، سایز بدنه، توان مصرفی و... ساخته می شوند که به شکل ظاهری دایره و مربع برای نصب، به صورت توکار و روکار تولید می شوند.

 

هالوژن فول لایت دایره

 

استفاده از پنل هالوژن سقفی یا همان چراغ سقفی که برای نور پردازی با کیفیت و استاندارد ساخته شده است تا ما فضایی دلنشین و خاص را فراهم سازیم.

از این رو قصد داریم شما را با انواع چراغ سقفی توکار و روکار در شکل های ظاهری مربع و دایره آشنا کنیم. از اهمیت ها و شاخصه های لامپ های روشنایی به شکل چراغ پنلی که از فناوری و تکنولوژی جدیدی به نام ال ای دی LED  ساخته و تولید شده اند این است که:

1_ تامین نورتامین نور کافی و مناسب

2_ مصرف انرژی مناسب و بهینه

3_ شکل ظاهری زیبا و شیک

4_ قیمت مناسب و مقرون بصرفه

5_ گارانتی و ضمانت تعویض یا تعمیر در مقابل خرابی و نوسانات برق

6_ نوع نصب (بستگی به شرایط و محیط) توکار یا روکار بودن هالوژن

 

چراغ پنلی مربع توکار

 

ویژگی هایی هستند که می توان به آن ها اشاره کرد که در ادامه به آن ها می پردازیم، اما حال می خواهیم بدانیم که:

فناوری و تکنولوژی جدید ال ای دی LED چیست؟ از چه نوع فناوری ساختی در چراغ های روشنایی استفاده کنیم؟

مزایای استفاده از ال ای دی LED چیست؟

به طور کلی و خلاصه کلمه ی ال ای دی LED مخفف واژه ی Light emitting diode است که یک منبع نور نیم رسانا محسوب می شود و با عبور جریان الکتریکی از آن، از خود نور تولید کرده و آن را ساطع می کند. توان ال ای دی های سفید بین 70 تا 90 لومن به ازای هر وات، نور تولید می کنند و در ال ای دی های رنگی این میزان بین 50 تا 200 لومن تخمین زده شده و متغیر است.

لامپ های ال ای دی مزایای قابل توجهی دارند که از آن ها می توان به مصرف انرژی پایین، تولید گرمای کمتر، طول عمر بالا، تولید نور بیشتر و متعادل، عدم وجود مواد مضر و سازگار با محیط، ساخته شده از مواد اولیه مرغوب که در برابر گرما و سرما، گرد و غبار، ضربه و شکستگی آن آسیبی به محیط نمی زند و... مزایای دیگری نیز وجود دارد که ثابت می کند لامپ های ال ای دی از لامپ های رشته ای قدیمی و فلورسنت از هر نظر بهتر هستند.

چه نوع چراغ پنلی و هالوژن ال ای دی تهیه کنیم؟

اگر بخواهیم این نکته که چه نوع هالوژنی تهیه کنیم را مورد بررسی قرار دهیم باید به مزایا و معایب آن ها دقت داشته باشیم.

در ادامه قصد داریم این اطلاعات و تجربیات را با شما در میان بگذاریم.

مصرف کم و بهینه، یکی از مهم ترین عواملی است که باید به آن دقت داشت، باید در نظر داشت که چه مقدار نور برای روشنایی محیط نیاز است. مثال: برای روشن کردن یک اتاق 12 متری به صورت استاندارد طوری که به چشم ها آسیب نرساند، مقدار 600 لومن نور لازم است که این مقدار برابری می کند با 30 وات توان مصرفی هالوژن ال ای دی چرا که میزان شار نوری هر وات در هالوژن ها برابر است با چیزی حدود 16 تا 24 لومن شار نوری با این نتیجه به به طور تقریبی به 4 تا 6 عدد هالوژن 7 وات یا 3 تا 5 عدد هالوژن 10 وات نیاز است.

به طور کلی هر متر مربع نیاز به 30 تا 60 لومن شار نوری برای روشنایی استاندارد نیاز دارد که این میزان در هالوژن ساخته شده با لامپ های ال ای دی تحت فناوری ال ای دی LED در طیف نوری متفاوت است. برای مثال: مهتابی (سفید)، آفتابی (زرد)، نور طبیعی (صدفی) که به آن نچرال نیز گفته می شود.

گارانتی تعویض از دیگر مزایای چراغ پنلی ها است که اهمیت بسزایی در مقابل ضمانت در برابر نوسانات برق جهت کاهش هزینه ها و کمتر شدن ریسک خرابی و هزینه های جاری منجر می شود.

دقت داشته باشید در هنگام خرید و تهیه پنل هالوژن روشنایی توان مصرفی، شار نوری (بر حسب لومن)، ضمانت تعویض و ظاهر شیک و مناسب حائز اهمیت است.

روش نصب هالوژن روشنایی و چراغ پنلی

برای نصب هالوژن روشنایی یا همان چراغ پنلی بهتر است از یک متخصص کمک بگیریم، امااین کار سختی نیست و قابل اجراست.

هالوژن ها در دو نوع توکار و روکار برای نصب و استفاده تولید می شوند. در ابتدا سایز برش هالوژن توکار را که به صورت دایره یا مربع هستند را باید مد نظر داشت، گرد بر مخصوص و برش مخصوص را توسط ابزار برش گچ یا کناف انجام داد. در ادامه ی کار باید لوله کشی و ایجاد لوپ بین چراغ ها که پل ارتباطی جهت برقراری انرژی برق است را همراه سیم کشی انجام داده و در پایان شروع به نصب و بستن سیم های برق و سیم های چراغ هالوژن توسط ترمینال (همان رابط بین دو سیم است که توسط پیچ  سیم ها را به هم اتصال می دهد)

 

 

انواع هالوژن و چراغ پنلی

هالوژن فول لایت: به معنی تمام نور هستند که به صورت توکار و روکار جلوه و زیبایی خاصی دارند و همچنین نور قابل توجهی تولید و ساطع می کنند این نوع هالوژن ها در مدل های دایره و مربع به صورت روکار و توکار تولید و ساخته می شوند.

هالوژن دیپ: به معنی دور دار با درایوری که بر روی چراغ هالوژن نصب است و به صورت تخت و بدون بر آمدگی ساخته می شوند که در شکل ظاهری دایره و مربع به صورت توکار و روکار نصب می شوند

برق ویژن مفتخر است انواع هالوژن روشنایی و چراغ پنلی های توکار و روکار به شکل ظاهری مربع و دایره در مدل های دیپ (تخت) و فول لایت (تمام نور) را با کیفیت بالا و قیمت مناسب، دارای گارانتی تعویض معتبر جهت رفاه حال مشتریان گرامی ارائه و به سراسر کشور ارسال کند.

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد