معرفی انواع کلید و پریز صنعتی و نکات مهم برای خرید انواع کلید و پریز بارانی ضد آب

یکی دیگر از پر کاربرد ترین تجهیزات الکتریکی در صنعت برق و ساختمان کلید و پریز بارانی است که نقش مهم و بسزایی در این صنعت ایفا می کند. همچنین علیرغم ایفای نقش خود و راه اندازی وسایل برقی از دیگر مزایای کلید و پریز بارانی در زیبا سازی داخلی و طراحی فضا را دارد. کلید و پریز بارانی در نقاط و محیطی که رطوبت یا فضای باز که در معرض بارش برف و باران قرار دارد استفاده میشود.

این نوع محصولات الکتریکی را با نام دیگر کلید و پریز صنعتی نیز می شناسند، چرا که کلید و پریز بارانی در صنعت کارگاهی و تولید ها بیشتر به چشم می خورد و استفاده ی فراوانی به علت مقاومت و تحمل جریان ولتاژ دارند.

کلید و پریز صنعتی یا همان کلید و پریز بارانی دارای یک در پوش جهت ایمنی بیشتر و جلوگیری از برق گرفتگی هستند. چنانچه برای محیط هایی از ساختمان که علاوه بر وجود رطوبت یا نم، این قسمت از ساختمان ها برای نظافت با آب شسته می شوند. از این رو محافظت و ایمنی بیشتری نسبت به کلید و پریز های معمولی یا روکار دارند.

اگر به دنبال بهترین گزینه برای انتخاب کلید و پریز بارانی روکار یا توکار هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با انواع کلید و پریز صنعتی و بارانی آشنا کرده، کارایی و نوع کاربرد آن ها را معرفی و مورد بررسی قرار دهیم.

 

معرفی و بررسی انواع کلید و پریز بارانی

 

پریز بارانی ارت دار صنعتی

همان طور که از نام پریز ارت دار ضد آب پیداست، این مکانیزم با دارا بودن در پوش از ورود آب و رطوبت به داخل خود جلوگیری می کند و از کاربر و افراد در برابر خطرات احتمالی و برق گرفتگی پیشگیری می کند. این نوع پریز بارانی دارای ارت بوده و اتصال کوتاه ولتاژ برق را توسط سیم کشی ارت ساختمان به چاه ارت منتقل کرده و از خطرات احتمالی برق گرفتگی پیشگیری به عمل می آید. از دیگر مزایا و ویژگی های پریز ارت دار ضد آب، وجود یک واشر با کیفیت است که کمک می کند تا آب گرفتگی و جمع شدن آب به درون پریز برق صورت نگیرد.

مغز این نوع پریز ها اغلب از جنس سرامیک تولید می شوند تا در برابر فشار و تحمل جریان مقاوم باشند و همچنین بر عکس پلی کربنات و پلاستیک با وجود حرارت و جریان ولتاژ بالا ایجاد آتش سوزی و خطر نکنند.

پریز های بارانی در انواع مختلف، با رنگ و شکل های ظاهری متنوع تولید می شوند و انتخاب این ویژگی و تنوع ظاهری بستگی به سلیقه و انتخاب کاربر دارد.

پریز های بارانی مانند سایر پریز های برق دارای دو نوع ارت دار و بدون ارت می باشند. پریز ارت دار دارای سه پیچ می باشد که سیم فاز، نول و ارت هر کدام به صورت مجزا در جای خود بسته می شوند. اما پریز بدون ارت فقط دارای دو پیچ برای بستن و اتصال سیم فاز و نول طراحی شده و در این مکانیزم ارت وجود ندارد.

ارت در صورت اتصال کوتاه و یا ایجاد الکتریسیته اضافه به جای عبور از بدن فرد به طور ایمن تری توسط سیم کشی ارت به داخل زمین یا همان چاه ارت منتقل می شود.

پریز ارت دار بارانی روکار

 

کلید برق بارانی صنعتی

کلید برق ضد آب نیز یکی دیگر از تجهیزات الکتریکی است که در المان دکوراسیون داخلی نقش بسزایی دارد. کلید برق بارانی که یکی از متداول ترین کلید های برق است و دقیقا عمل سایر کلید های برق را انجام می دهند، با این تفاوت که کلید برق بارانی در محیط های مرطوب استفاده می شود و این قابلیت به صورت دو نوع کلید بارانی روکار و توکار ساخته می شوند.

از آن جایی که تمامی تجهیزات الکتریکی به کار رفته در محیط های مرطوب باید از درجه رطوبت IP44 برخوردار باشند. این کلید های بارانی نیز از این قابلیت و ویژگی برخوردار هستند و با خاطری آسوده می توان کلید و پریز ضد آب یا همان بارانی را در این مکان ها نصب و از آن ها استفاده کرد.

کلید بارانی مخصوص ساختمان، اغلب از جنس ABS ساخته شده و با درجه حفاظت IP44 در مقابل رطوبت برای کارکرد طولانی مدت، مقاوم هستند. کلید و پریز های بارانی نسبت به سایر کلید و پریز های معمولی ساختمانی به لحاظ فیزیکی بزرگتر بوده و از مواد اولیه مقاوم تری در ساخت آن ها به کار رفته است.

کلید دو پل بارانی ضد آب

 

بررسی کلید و پریز صنعتی بارانی برای خرید

کلید و پریز های بارانی نصب آسانی دارند و در مدل های روکار و توکار با تنوع رنگ و شکل ظاهری مختلف تولید می شوند. همچنین مواد اولیه ی آن ها در ساخت متفاوت بوده و امکان تنوع را در انتخاب و سلیقه ی شما را به ارمغان می آورند.

IP که مخفف کلمه ی Ingress protection است و برای مشخص کردن درجه و مقدار حفاظتی در مقابل رطوبت و نم می باشد.

مقدار IP توسط کمیسیون بین المللی الکترو مکانیکی تعیین شده و برای استاندارد سازی تجهیزات الکتریکی به کار می رود. این میزان از درجه حفاظت یعنی IP این گونه قیاس و اندازه گیری می شود که عدد اول محافظت در مقابل جامدات و عدد دوم هم محافظت در مقابل مایعات را نشان می دهد. کلید و پریز بارانی از این ویژگی با درجه حفاظتی IP44 که نشانگر ایمنی در مقابل قطرات آب است، برخوردار هستند.

 

کاربرد کلید و پریز بارانی

مکان هایی که در آن ها از کلید و پریز بارانی استفاده می شود: نظیر مکان های روباز، سرویس های بهداشتی و حمام، استخرها، مهد کودک و مکان های عمومی و همگانی مانند هتل ها، پارک ها و... از این قبیل محیط ها که نیاز مبرم به کلید و پریز بارانی دارند.

علت اینکه به این نوع تجهیزات الکتریکی، کلید و پریز صنعتی نیز گفته می شود این است که استفاده از آن ها تنها در مکان هایی که ذکر شد محدود نمی شود و در محیط هایی مثل کارواش، کارگاه ها، کارخانجات و... از استفاده از این نوع کلید و پریز بارانی بهره می برند و علیرغم ویژگی هایی مانند ضدآب بودن، مقاوم بودن، طول عمر بیشتر، تحمل شدت جریان بیشتر نسبت به کلید و پریز های معمولی ساختمان، از زیبایی خاصی جهت استفاده در مکان های عمومی مثل پارک ها و تولیدی هایی نظیر کارگاه ها و کارخانجات و... برخوردار هستند.

انواع کلید و پریز بارانی روکار

 

نکته ی پایانی: برای مشاهده و خرید کلید و پریز بارانی روکار یا توکار می توانید به سایت برق ویژن مراجعه کنید و نوع مکانیزم کلید یا پریز خود را انتخاب نموده و پس از افزودن به سبد خرید آن را در اسرع وقت تحویل بگیرید.

 

*پایان خرید شما ، آغاز خدمت و تعهد ماست.*

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد