راهنمایی و مشاوره برای راه اندازی فروشگاه الکتریکی و نکات مهم آن، سرمایه مورد نیاز و قدم های موثر اولیه چه می باشد؟

راه اندازی یک فروشگاه الکتریکی و ملزومات برقی ساختمان قطعا یک کسب و کار پر سود و با موفقیت محسوب می شود. اما لازم است قبل از هر چیزی کمی مطالعه و اطلاعاتی در این مورد کسب کنیم.

در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه کار و آشنایی با چگونگی راه اندازی یک فروشگاه الکتریکی و یا وب سایت فروشگاهی آنلاین آشنا کنیم و با استفاده از تجربیات موفق مجموعه ی برق ویژن در این حوزه همراه ما باشید تا شما را با آگاهی از چگونگی و نحوه راه اندازی و مدیریت کسب و کار الکتریکی راهنمایی و مشاوره دهیم.

مدیر برق ویژن معتقد است هر شغلی باید حتی بدون حضور افراد و مدیر هم کسب درآمد کند و این رمز موفقیت نیازمند انجام مراحل پله ای و سازمان دهی شده به صورت گام به گام با صبوری و آهستگی انجام پذیر می باشد. بعد از راه اندازی فروشگاه حضوری و سنتی، شناخت بازار کار، آشنایی با افراد و اشخاص، آشنایی و شناخت کامل محصولات و اجناس و کسب اطلاعات فنی و به خصوص تجربه و کسب اعتبار می توان در مرحله ی بعد و گذشت زمان یک وب سایت فروشگاهی به صورت مجازی و اینترنتی راه اندازی کرد لازم به ذکر است. مزیت اول فروشگاه اینترنتی این است که بدون نیاز به نیرو، زمان و انرژی به صورت هوشمند، محصولات، توضیحات، مشخصات و قیمت را با ظرفیت حتی چندین نفر فروشنده ی حرفه ای مجازی (ربات هوشمند) در اختیار مشتری گذاشت و با خاطری آسوده حتی در زمان استراحت نیز بدون چالش های فیزیکی و حضوری مدیریت و کسب در آمد کرد و به سود رسید.

 

قدم اول : بررسی و تحقیق در مورد بازاریابی

ابتدا قبل از راه اندازی یک فروشگاه الکتریکی باید تحقیقاتی در خصوص بازاریابی و بررسی نیاز مشتریان خود انجام دهید و شناسایی رقبا، تعیین منطقه مناسب در مورد راه اندازی مغازه لوازم الکتریکی و برق ساختمان در این قدم گنجانده می شود و یکی از مهم ترین و اساسی ترین بخش های تحقیقات جهت راه اندازی اولیه یک فروشگاه محصولات الکتریکی به حساب می آید.

قدم دوم: بررسی و انتخاب نوع محصول و برند آن ها

انتخاب و خرید محصولات مورد نیاز مشتریان جهت ارائه و فروش به آن ها نیز یکی دیگر از گام های موثر و مهمی است که باید برداشته شود و به خصوص محصولات پرفروش مانند: انواع لامپ و ملزومات روشنایی، کلید و پریز، سیم و کابل برق، انوع محافظ ولتاژ برق و... از این قبیل محصولات در درجه اول و محصولات دیگر مانند: انواع دو شاخه برق، آنتن تلویزیون، هواکش، فیوزها و... به ترتیب دسته بندی شده و برای تهیه و خرید آن ها باید از فروشنده های عمده با قیمت و کیفیت مناسب یا شرکت های موجود در سراسر ایران با استاندارد و اصالت کالا، گارانتی معتبر و کیفیت قابل قبول خریداری شده تا نیاز مشتریان را برآورده کند. مجموعه ی برق ویژن با کادری مجرب و پرسنل با تجربه با سال ها سابقه ی درخشان می تواند شما را در امر راه اندازی یک فروشگاه الکتریکی شما را یاری کند و در این خصوص به شما مشاوره دهد و شما را در تهیه و خرید محصولات الکتریکی و برق ساختمان با کیفیت و قیمت مناسب خدمت رسانی کند.

 

 

 

قدم سوم: انتخاب نام مناسب

یکی دیگر از مراحل مهم راه اندازی و کمک به رشد و پیشرفت یک فروشگاه الکتریکی انتخاب نام مناسب است.

این پارامتر مهم به بهبود رونق و رشد کسب و کار شما کمک بسزایی می کند و در هر کسب و کار دیگری نیز انتخاب نام مناسب (به لحاظ کوتاه بودن، آسانی، در حافظه ماندن و... ) یکی از مواردی است که به ارتقای کسب و کار و حسن شهرت شایان ذکر است.

 

قدم چهارم: گرفتن مجوز کسب

در هر شغل و یا کسب و کاری فعالیت و فروش بدون جواز کسب امری غیرممکن است، چراکه بعد از انجام مراحل ذکر شده اخذ جواز برای این امر یعنی راه اندازی فروشگاه الکتریکی الزامی می باشد و امروزه به صورت هوشمند و اینترنتی در کافی نت ها نیز انجام پذیر و با هزینه قابل قبولی صورت می پذیرد.

 

قدم پنجم: خرید قفسه انتخاب تابلو ال ای دی و تابلو بنر ویترین و چیدمان مناسب

جلوه کار و ویترین فروشگاه شما نقش اساسی در فروش و فعالیت شما ایفا می کند همان طور که می دانید اگر فروشگاه شما شلوغ و به هم ریخته باشد یا با وسایل نامناسب و جلوه زشت چیدمان شود، حس خوب را از مخاطب هدف و مشتری خواهد گرفت.

این نکته یکی دیگر از نکات بسیار مهم و قابل توجهی است که با وجود تمام ریز کاری ها نقش خیلی موثر و مهمی در جذب مشتری و برگشت دوباره آنها ایجاد می کند.

 

یک فروشگاه الکتریکی و لوازم برق ساختمان در ابتدای کار چقدر سرمایه نیاز دارد؟

سرمایه در گردش، این موضوع یک سوال مهم دیگر است که به آن خواهیم پرداخت اما به صورت خلاصه می توان گفت که خرید یا اجاره مغازه بستگی به نرخ منطقه و انتخاب شما، سازگاری شرایط و محیط شما دارد. در این امر نرخ ها متغیر می باشند اما بعد از گذر این مراحل باید بگوییم که سرمایه اولیه برای خرید محصولات الکتریکی به صورت اولیه و جور مبلغی برابر 100 تا 200 میلیون تومن نیاز است که بستگی به انتخاب برند و کیفیت اجناس، جوری جنس و فضای فروشگاه شما دارد.

خرید قفسه و چند ویترین برای نمایش محصولات و ثابت کردن آن ها بر روی دکور و نمونه ها، نصب دوربین و راه اندازی امنیت فروشگاه، نورپردازی و برق کشی و... از این قبیل موارد هزینه ای برابر با 20 تا 100 میلیون تومان به صورت حدودی بستگی به سلیقه شما و فضایی که دارید تخمین زده می شود.

 

سود و درآمد فروشگاه الکتریکی چقدر است؟هزینه ها و خرج کردها به چه صورت می باشد؟

به طور کلی و خلاصه سود مغازه الکتریکی و برق ساختمان به میانگین 8 تا 20 درصد از فروش تخمین زده شده است که در این نکته نیز مدیر برق ویژن معتقد است سود در خرید اولیه است نه فروش و مرحله آخر

این تجربه ی سال ها کسب و کار موفق را به طور خلاصه و مفید در اختیار شما قرار دادیم تا خدمت صادقانه خود را اجرا کرده باشیم.

هزینه ها نیز شامل اجاره (در صورت استیجاری بودن ملک) باربری و کرایه اجناس، مالیات مشاغل و کارت خوان، قبض های جاری و هزینه های جاری طی ماه و سال به صورت متغیر محاسبه می شود.

 

در این مقاله و سایر مقالات مدیر برق ویژن جناب آقای مهندس احسان ممولر با سابقه ی نوزدهمین سال فعالیت خود در حوزه ی صنف الکتریک و برق ساختمان در فروردین ماه 1403 تجربه ی سال ها فعالیت خود را صفر تا صد از برقکاری ساختمان و انجام و اتمام پروژه های برق ساختمان در کلان شهر های ایران، خرده فروشی، پخش و توزیع عمده محصولات الکتریکی و راه اندازی مجموعه فروشگاهی برق ویژن به طور خلاصه و مفید در اختیار شما سروران گرامی قرار داده است.

 

به امید تلاش و موفقیت های روز افزون شما عزیزان و هموطنان گرامی علی الخصوص نسل جوان

 

به خاطر داشته باشید فرصت های زندگی اتفاق نمی افتند، بلکه شما باید آن ها را بسازید. (احسان ممولر)

خواندن این مقاله نیز برای شما اتفاقی نیست.

پایان خرید شما، آغاز خدمت و تعهد ماست.

برق ویژن

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد