معرفی و توضیحات کامل محافظ ولتاژ برق

با سلام خدمت تمام سروران گرامی

این بار برق ویژن با یک مقاله راجب محافظ ولتاژ برق و توضیحات، انواع آن، نحوه ی استفاده و کارکرد آن در خدمت شماست.

محافظ ولتاژ برق چیست؟و چه کاربردی دارد؟محافظ برق یا همان محافظ ولتاژ برای جلوگیری از سوختن و یا خرابی لوازم الکتریکی و برقی است که مانع از ورود نوسانات و تغییرات جریان برق به دستگاه الکتریکی می شود.محافظ ولتاژ تک فاز با شبکه برق شهری 220 ولت و با فرکانس 50 هرتز قابل استفاده است و در ولتاژ پایین تر از 170 ولت و بیشتر از 250 ولت برق را قطع و مانع آسیب دیدگی دستگاه برقی می شود.

امروزه محافظ برق نیاز ضروری برای استفاده از لوازم برقی و جلوگیری از آسیب دیدگی آن ها است، تا بتوان از صرف وقت و هزینه های زیاد جهت تعمیر لوازم برقی خود داری کرد و یا حتی مجبور به تعویض آن ها نبود.

چرا که تولید کنندگان لوازم برقی نیز در بخش خدمات و گارانتی خود، آسیب دیدگی ناشی از نوسانات و تغییرات ولتاژ برق را قرار نمی دهند، بنابراین برای رفع این مشکل یعنی محافظت از خطرات سوختگی و آسیب دیدگی در مقابل نوسانات ولتاژ برق بهترین و مناسب ترین راهکار استفاده از محافظ و یا استابلایزر است.

انواع محافظ برق:محافظ های ولتاژ برق به دسته های مخصوص جهت استفاده دستگاه و لوازم برقی تقسیم می شوند که در این جا قصد داریم پر کاربرد ترین آن ها را برای مصارف خانگی معرفی کنیم.

1_محافظ ولتاژ مخصوص یخچال و فریزر

2_محافظ ولتاژ مخصوص لوازم صوتی و تصویری

3_محافظ برق پشت کنتور یا زیر کنتوری

4_محافظ ولتاژ برق لوازم صنعتی، کولر گازی، اسپلیت، لوازم آشپزخانه (ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و...)

همچنین محافظ های ولتاژ برق خانگی در دو مدل سیم دار و بدون سیم عرضه به بازار می شوند که استاندارد ترین آن ها دارای ارت و کابل استاندارد با تأییدیه و کد رهگیری استاندارد بر روی محصول می باشد. از دیگر مدل های محافظ برق به جنس بدنه ی آن ها یعنی فلزی و پلاستیک که معمولا از مواد مرغوب تهیه شده استفاده و تولید می شوند.

محافظ های ولتاژ برق دارای 3 عدد چراغ LED تعبیه شده بر روی بدنه دستگاه جهت نشانگر وضعیت عملکرد آن می باشد.

چراغ نشانگر(LED) سبز رنگ در هنگام وصل خروجی و وضعیت نرمال روشن می شود.

چراغ نشانگر(LED) زرد رنگ در هنگام تایم تا وصل شدن خروجی روشن می شود.

چراغ نشانگر(LED) قرمز رنگ در هنگام ورود ولتاژ خارج از محدوده استاندارد روشن می شود.

تعداد پریز یا خانه های خروجی متناسب با نیاز شما از یک پریز تا شش پریز و یا حتی بیشتر تولید می شود که پر استفاده ترین آن ها 1 تا 6 خروجی پریز می باشد، و مدل های سیم دار آن ها با طول کابل 1/5 تا 3 متر ساخته می شوند.

توان خروجی یکی دیگر از مباحث مهم محافظ ولتاژ برق است، که انواع مختلفی دارد و محافظ های خانگی با توان 1000 ولت آمپر تا 7000 ولت آمپر تولید می شوند.

همانطور که قبلا اشاره کردیم هر وسیله و دستگاه الکتریکی محافظ مخصوص خود را می خواهد

محافظ های 1000 تا 2500 ولت آمپر گزینه ی مناسبی برای استفاده لوازم صوتی تصویری و تجهیزات جانبی نسبتأ کم مصرف (مانند: کامپیوتر، تلویزیون، گوشی، مودم، پکیج، و...) می باشد.

محافظ های 2000 تا 3500 ولت آمپر گزینه ی مناسبی برای استفاده لوازم آشپزخانه (مانند: یخچال و فریزر، مایکرو فر و...) می باشد.

محافظ های 3000 تا 5000 ولت آمپر گزینه ی مناسبی برای استفاده لوازم آشپزخانه پر مصرف (مانند: ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، مایکرو فر، جارو برقی و...)یخچال های صنعتی و ویترینی و از این قبیل دستگاه های برقی می باشد.

محافظ های 5000 تا 7000 ولت آمپر و بالاتر( که به زیر کنتوری یا پشت کنتوری معروف اند) برای نصب بعد از کنتور و یا برق خروجی برای کل آشپزخانه با استفاده از ترمینال مخصوص جهت نصب آسان و ایمنی بیشتر تعبیه شده مناسب می باشد.

برق ویژن مفتخر است محافظ ولتاژ برق را با انواع مختلف در تنوع مدل هایی که در بالا ذکر شد را با برند نمودار کنترل که یکی از بزرگترین تولید کنندگان محافظ برق و محصولات الکتریکی و روشنایی در سطح کشور ایران است و با نشان استاندارد و گارانتی محصولات به مدت 36 ماه را در اختیار مشتریان در سراسر میهن عزیزمان بگذارد.

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد