هواکش را می توان به چند دسته ی مختلف تقسیم کرد و از کارایی و کیفیت متفاوت آن در محیط و مکان های مختلف بهره برد.

هواکش ها در هر محیط یا مکان و بخصوص ساختمان ها کاربرد های متفاوتی دارند، انواع هواکش های تولید شده در سایز و برند های مختلف در بازار موجود هستند. یکی از بهترین هواکش های موجود در ایران هواکش دمنده با 18 ماه گارانتی می باشد.

انواع هواکش این برند (دمنده) خانگی، صنعتی، تاسیساتی، ایلکا، فن صنعتی سانتریفیوژ را می توان معرفی کرد.

فن دمنده از جمله سیستم های مکانیکی هستند که از آن ها برای گردش هوا در محیط استفاده شده و تهویه را به آسانی انجام می دهد، در صورتی که هواکش های معمولی قادر هستند که تنها هوای محیط را روی یک بخش خاص انجام بدهند.

انواع هواکش های دمنده:

1_خانگی: برای استفاده در سرویس بهداشتی، آشپزخانه، انباری، حمام، زیر زمین و...مناسب بوده و ساخته شده از مواد اولیه مرغوب (پلاستیک فشرده ی سفید) برای بدنه ی هواکش می باشد، که می توان به صورت سقفی، بر روی دیوار، داخل پنجره هواکش را نصب کرد.

2_صنعتی: این نوع هواکش ها می توانند در طی مدت زمان کوتاهی حجم زیادی از هوا را تهویه و عوض کنند، از مزایای قابل توجه این هواکش صنعتی پره های فلزی مقاوم است که مناسب برای استفاده در محیط های بزرگ مانند انبار یا سوله های کشاورزی، کارگاه ها، محیط های ورزشی، هتل ها، آشپزخانه رستوران ها، بیمارستان ها و... می باشند.

از دیگر انواع هواکش ها می توان به نوع دمنده و مکنده بودن آن ها اشاره کرد، که هر دو هوا را تهویه کرده و فرق بین آن ها نحوه ی گردش دادن هوا توسط آن ها است.

توضیحات فن مکنده: این نوع فن ها جز فن های صنعتی محسوب می شوند و همچنین دارای قدرت بیشتری بوده و برای مکان های بزرگ و صنعتی کاربرد فراوانی دارند.

توضیحات فن دمنده: کاربرد این نوع فن ها به گونه ای است که تهویه هوا و خنک کردن محیط با آن ها به آسانی امکان پذیر می شوند.

تفاوت بین فن دمنده و مکنده به گونه ای است که(فن دمنده) هوا را از بیرون محیط مکش کرده و به داخل عبور می دهد و نسبت به فن مکنده تهویه بیشتری انجام می دهد، ولی فن مکنده هوای داخل محیط را به بیرون خارج می کند.

هواکش های دمنده از اجزایی به نام موتور فن، پروانه، فرم نگهدارنده (قاب ساخته شده از پلاستیک یا فلز که اجزای هواکش بر روی آن سوار می شوند)

هواکش های مکنده از اجزایی به نام موتور، تیغه های پوشش که بر خلاف تیغه های دمنده عمل می کنند هستند.

در هواکش دمنده فرم یا همان قاب وظیفه ی اصلی برای هدایت جریان هوا را به عهده دارند ولی در فن مکنده به فرم نیازی ندارند.

برای تهیه هواکش مورد نظر خود و اطمینان حاصل کردن از اصل بودن محصول می توان آن را از فروشگاه معتبر و دارای سابقه کار این امر را انجام داد.

سایت برق ویژن همواره مفتخر است انواع فن خانگی، هواکش صنعتی، فن تاسیساتی را با بهترین قیمت و کیفیت ارائه و عرضه نماید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد